3, Építési ötletek iskolás gyerekeknek

LOGI-VÁR kreatív oktatási eszköz a tanulók általános iskolai fejlesztésében.

Taneszközként órán, napköziben, egész napos iskolában, logopédián az alábbi esetekben használható a fejlesztő eszköz:
Matematika óra, alsó tagozat 
térbeli látás, térérzékelés fejlesztésére.
Történelem óra 
római őrtornyok, középkori várak, csaták modellezése.
Rajzóra 
tanulók az épület modelleket más-más szögből rajzolhatják le.
Technika óra 
alsó vagy felső tagozatos tanulók csoportmunkában maketteket építhetnek, régi fém építők kiváltására is alkalmas lehet.
Napközi, egész napos iskola 
tanórák végén a kötelező feladatok gyors és pontos elvégzése után jutalmazásként.
Fejlesztő pedagógusok 
sajátos nevelési igényű, tanulásban segítségre szoruló kisiskolásoknál.
fejlesztő pedagógusok egyéni vagy kiscsoportos foglalkozásokon különböző nehézségi szintű konstruáló feladatok adásával fejleszthetik az iskolás gyermekek logikáját, problémamegoldó képességét.
 

Építési javaslatok alsó és felső tagozatos gyerekek részére technika órán, napköziben (minden fotó rákattintással nagyítható)

Alábbi képeken látható hogy technika órán vagy csoportos foglakozásokon akár 10-15 garnitúra képességfejlesztő játékból is dolgozhatnak a diákok.

 
Katedrális makett (fönt) 
Fotókon különböző látószögből vannak bemutatva az épület makettek. Komplikáltabb építmények fotói inkább építési ötletként használhatók. Érdemes kinyomtatni néhány képet a weblapról és ezek alapján elkezdeni az épületek tervezését, építését. Diákok a munkálatok alatt valószínűleg felülbírálják az eredeti terveket és valami teljesem más építményt sikerül megalkotniuk.
Lovagvárak (bal, jobb. old. kép) 
Napköziben az alsó tagozatos gyerekek csoportmunkában építhetik.
 
Vár, várkastély építés terepasztalra. 
 

Egyenetlen terepen szinteltolással készültek a vár modellek. Véletlenszerűen könyveket, dobozokat helyezünk a játszószőnyegre vagy
egy asztalra. Lefedjük egy takaróval, az így kialakított terepre lefektetjük a vasúti síneket. Ezzel az építési módszerrel terepasztalt völgyhíddal, alagutakkal építenek az iskolások. Gyerekszobában vagy
csoportszobában található fa építőkocka és
egyéb gyermekjáték is beépíthető a terepasztal épületeihez. Végül a tereptárgyak közzé helyezendő a favonat, játékautók, állatok,
játékkatonák.
 



 
Hidak, alul-felüljárók modellezése (fönt)
 
Kacsalábon forgó vár (bal old.fotó)
 
Épületmodell megalkotásához már némi statikai érzékre, türelemre van szüksége az építészeknek. A hasonló konstrukciók tervezése és elkészítése technika órán akár felső tagozatos tanulók részére is komoly kihívást jelenthet.
 
Lovagi vár (jobbra)

 
Csoportmunka iskolai foglalkozáson.
(javasolt LOGI-VÁR mennyiség 1 cs. fajáték/fő)
1, Csoport minden tagja megépít 1-1 részegységet a majdani erődrendszerhez.
2, Az elkészült modulokat egymáshoz illesztik . Az alkatrészek kompatibilisek egymással, így az elkészült épületrészek is egymásba kapcsolhatók.
3, A munkálatok legfontosabb része következik, közösen megbeszélik és módosítják a félig elkészült épületegyüttest. Utólag ajtókat, ablakokat, kaput, hidat, várudvart alakítanak ki.
4, Kisiskolások beépíthetik a terepasztalba a favonatot, építőkockát és egyéb játék tárgyaikat.
 
Vízi, légi, szárazföldi járgányok modellezése.
Fotókon látható jármű makettek összeállításához 1-4 garnitúra LOGI-VÁR konstrukciós játék is elegendő. Otthoni játékhoz is használhatják az iskolás gyerekek.
 
Vitorlás hajó (fönt) 
14 ágyús (ceruzás) csatahajó. A hadihajó ütegfedélzeteire lövegek helyet evezőket is lehet szerelni. Ez a gyakorlatban úgy történik hogy a "kapitány" a ceruzákat vízbe ereszti, így lesz a vitorlás hajóból egy spanyol evezős hadi gálya. Árboc átalakításával gőzhajóvá, hajótörzs szélesítésével repülőgép hordozóvá szerelhető a vízi jármű.
MI 28 Helikopter modell
 
Kétfedeles repülőgép  makett
Helikopter rotorjának elkészítéséhez befőttes gumit használtunk.
 
 
Tigris tank modell (fönt)

 
Daruskocsi (balra)

 
Daru (jobbra)
 
 
 
 
 
   

LOGI-VÁR kreatív építő mint térbeli puzzle.

LOGI-VÁR térépítő játékként is funkcionálhat.
Ötlet 3D. absztrakt térbeli struktúrák megépítéséhez. Amennyiben az iskolások valami igazán különleges építményt sikerül megalkotniuk azt érdemes lefotózni, kinyomtatni és egy mappában a játék mellet tartani, vagy az iskola honlapjára feltölteni. Tanulók későbbi foglalkozásokon a régebbi építési ötleteiket tovább tudják fejleszteni. Következő évfolyamok diákjait - ma már sok gyerek otthon nem is találkozik a klasszikus fa építőkkel - inspirálhatja az elődök építészeti tevékenysége.